הנסיגה הושלמה: אחרון החיילים האמריקנים עזב את אפגניסטן

שלמה ריזל No Comments on הנסיגה הושלמה: אחרון החיילים האמריקנים עזב את אפגניסטן

ארה"ב השלימה הלילה את נסיגתה מהמדינה המוסלמית שנכבשה על ידי הטליבאן, כאשר אחרון החיילים האמריקנים עזב את המדינה. אנשי הטליבאן ירו באוויר לאות ניצחון וסיום ההשתלטות על המדינה עם קבלת השליטה גם בשדה התעופה בקאבול

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרוני החיילים האמריקנים עזבו הלילה (בין שני לשלישי) את אפגניסטן ובכך הושלמה נסיגתה של ארה"ב מהמדינה שנכבשה על ידי הטליבאן. עם עזיבתם של הכוחות האמריקניים, תמו 20 שנות מלחמה אמריקנית באפגניסטן, המלחמה הארוכה ביותר בתולדותיה של ארה"ב.

החייל האמריקני האחרון שעזב את אפגניסטן הוא מייג'ור גנרל כריסטופר טוד דונהיו, מפקד הדיוויזיה המוטסת ה-82 של צבא ארה"ב.

ד"ר רוד: "ארה"ב הייתה צריכה לנהוג באפגניסטן כמו ישראל בסוריה"

‏עם זאת, הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, אישר כי ארה"ב לא הצליחה לפנות את כל האזרחים האמריקנים מאפגניסטן. ההערכה היא שנשארו באפגניסטן כ-250 אמריקנים, ולדבריו הם לא הצליחו להגיע לנמל.

בטליבאן חגגו את הנסיגה האמריקנית. אנשי הארגון ביצעו ירי באוויר לרגל השתלטותם המלאה על שדה התעופה בקאבול לאחר עזיבתו של אחרון החיילים האמריקאים. דובר ארגון הטאליבאן הכריז על עצמאות אפגניסטן ו"שחרור המדינה מהכיבוש האמריקני".

הפיגוע בשדה התעופה בקאבול: דאעש לקחו אחריות

על פי דיווחים שונים, לפני עזיבתם את אפגניסטן השמידו האמריקאים מערכת C-RAM להגנה אווירית, 97 רכבים משוריינים ו-73 מטוסים כדי שלא יפלו לידי הטאליבאן.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן אמר כי החל פרק חדש בקשר של אמריקה עם אפגניסטן: "ארה"ב תמשיך במאמצים בלתי פוסקים לעזור לאמריקנים, לאפגנים ולאחרים לעזוב את אפגניסטן אם הם בוחרים בכך. סיוע לאפגניסטן לא יזרום דרך הממשלה האפגנית, אלא דרך סוכנויות עצמאיות".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אמר הלילה, כי "על הטליבאן לאפשר מעבר בטוח למי שמעוניין לעזוב את אפגניסטן".

בנחישות וברצחנות: כך השתלט טאליבן על מדינת הענק \ פרשנות

ביום ראשון האחרון הודיעה בריטניה, כי אחרון חייליה עזבו את המדינה המוסלמית. ‏ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון אמר: "כעת נשתמש בכל הכלים הדיפלומטיים וההומניטריים העומדים לרשותנו כדי לשמר את הישגי 20 השנים האחרונות וכדי להעניק לעם האפגני את העתיד שמגיע לו".

דרמה: הטליבאן משלים את ההשתלטות על אפגניסטן



0 תגובות